הסרת עין הרע/כישופים

אני נפגש עם אלפי אנשים ואחת הבעיות הנפוצות ביותר היא פגיעה מעין הרע, ולכן מצאתי חשיבות להסביר על קצה המזלג מהו עין הרע, ואיך אפשר להתגונן מפניו. גם אתן עצות בדוקות העוזרות להימנע מפגיעה של עין הרע.

מה זה עין הרע?
אנחנו כל הזמן שומעים את הביטוי "עין הרע". חלק מבטלים אותו ואומרים שזו אמונה טפלה, חלק פוחדים מעין הרע. האם זה דבר ממשי או סתם אמונה טפלה? רבותינו הקדושים התייחסו ברצינות לעניין של עין הרע, וניתן לראות שהעניין מופיע במקורות כנכון ואמיתי. הבורא מנהל את העולם באמצעות שתי מידות: מידת הדין ומידת הרחמים. מידת הדין דורשת דין וחשבון על כל מעשה, שכר על מעשים טובים ועונש על מעשים רעים. מידת הרחמים פועלת על מנת שהאדם לא ייענש מיד על מעשיו הרעים, מתוך תקווה שבינתיים יתחרט ויעשה תשובה. חז"ל מלמדים שיש מספר דברים שיכולים לעורר את מידת הדין. אחד מהם הוא "עין הרע" שגורמת למידת הדין להתחזק ולגבור על מידת הרחמים. העונשים התלויים על האדם על העבירות שביצע ולא התחרט עליהם עדיין, יופעלו.

איך נוצר עין הרע?
עין הרע זוהי תופעה בה אדם יכול להזיק לאדם אחר באמצעות מחשבות לא טובות שהוא חושב עליו. לא צריך להיות אדם רשע כדי לעשות עין הרע ולא תמיד אנשים מודעים לכך שהם עושים עין הרע לאחרים. הם עושים זאת בתמימות ובחוסר כוונה להזיק. לפעמים דווקא אנשים קרובים יותר ומחוברים יותר לאדם עלולים יותר לפגוע בו.

איך נזהה שנפגענו מעין הרע?
האם אתם מרגישים שיש סביבכם אנרגיות שליליות עוצמתיות? לא כולם יכולים לחוש באנרגיות סביבם, אבל סימנים ברורים לעין הרע היא אם אתם מרגישים שתחומים רבים בחייכם חסומים. זה יכול להתבטא בפרנסה, בזוגיות, וגם יכול לבוא לידי ביטוי בבית, תקלות לא ברורות, דברים שלא מסתדרים. במקרים מסוימים אף הבריאות יכולה להיפגע בגלל עין הרע. האם אתם חווים רצף של תקלות ובעיות ללא הסבר המניח את הדעת?

סגולות להינצל מעין הרע?
הסגולה הראשונה ממש פשוטה. מומלץ מאוד להיזהר מהתרברבות בהצלחות: בין בעושר, הצלחת הילדים או כל מזל טוב אחר בו שפר חלקכם. מאחר ואנשים רבים הם קנאים, וכדי להרגיש טוב, הם יאחלו לאחרים בסתר לבם לאבד את כל מה שיש להם. חיים של ראוותנות תוך "הוצאת עיניים" לסביבה מאפשרים הזדמנות ל"עין הרע" לפעול. העצה, סגלו לעצמכם אורך חיים שאינו מנפנף בהצלחות שלכם. על כך אמרו חכמים: "ואמר רבי יצחק: אין הברכה מצויה אלא בדבר הסמוי מן העין.
 
סגולה נוספת להינצל מעין הרע
יאמר י"א פסוקים המתחילים בנו"ן ומסתיימים בנו"ן, והם מסוגלים להנצל מעין הרע.
מומלץ לקרוא 3 ימים ברצף
יש להגיד את השם ושם האם 3 פעמים.
נֶגַע צָרַעַת כִּי תִהיֶה בּאָדָם, והוּבָא אֶל-הַכֹּהֵן:(X -3)
נַחנוּ נַעֲבֹר חֲלוּצִים לִפנֵי יהֹוָה אֶרֶץ כּנָעַן, ואִתָּנוּ אֲחֻזַּת נַחֲלָתֵנוּ מֵעֵבֶר לַיַּרדֶן:
נָבִיא מִקִּרבּךָ מֵאַחֶיךָ כָּמֹנִי יָקִים לךָ יהֹוָה אֱלֹהֶיךָ, אֵלָיו תִּשׁמָעוּן:
נָהָר פּלָגָיו ישַׂמּחוּ עִיר-אֱלֹהִים, קדֹשׁ מִשׁכּנֵי עֶליוֹן:
נֶגֶד אֲבוֹתָם עָשָׂה פֶלֶא, בּאֶרֶץ מִצרַיִם שדֵה-צֹעַן:
נָחִיתָ כַצּאן עַמֶּךָ בּיַד-מֹשֶה ואַהֲרֹן:
נַפתִּי מִשׁכָּבִי, מֹר אֲהָלִים וקִנָּמוֹן:
נֵר יהֹוָה נִשׁמַת אָדָם, חֹפֵשׂ כָּל-חַדרֵי-בָטֶן:
נֹפֶת תִּטֹּפנָה שִׂפתוֹתַיִך כַּלָּה, דּבַש וחָלָב תַּחַת לשׁוֹנֵך ורֵיחַ שַׂלמֹתַיִך כּרֵיחַ לבָנוֹן
נֻדוּ מִתּוֹך בָּבֶל וּמֵאֶרֶץ כַּשׂדִּים צֵאוֹ וִהיוּ כּעַתּוּדִים לִפנֵי צֹאן:
נֹשקֵי קֶשֶת מַימִינִים וּמַשׂמִאלִים בָּאֲבָנִים וּבַחִצִּים בַּקָּשֶׁת, מֵאֲחֵי שָאוּל מִבִּניָמִן:
יהִי רָצוֹן מִלּפָנֶיךָ יהֹוָה אֱלֹהֵינוּ ואלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶתִּתמַלֵּא רַחֲמִים עָלֵינוּ, ותַצִּילֵנוּ לָנוּ וּלכָל בּנֵי בֵיתֵנוּ וּלכָל יִשרָאֵל, מֵעַיִן הָרָע וּמִכָּל מִינֵי כִּשּׁוּף, ותַברִיחַ הַיֵּצֶר הָרָע והַשָׂטָן מִמֶּנּוּ. וּכשֵׁם שֶׁפָּרַשׂתָּ כּנָפֶיךָ עַל אֲבוֹתֵינוּ בַּמִּדבָּר, והִצַּלתָּם מֵעֵינָה בִּישָׁא דּבִלעָם הָרָשָׁע, כֵּן תִּפרֹש כּנָפֶיךָ עָלֵינוּ בּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים, ונִהיֶה מכֻסִּים בּמִכסֶה והַנהָגָה בִּשׁמוֹתֶיךָ הַקּדוֹשִׁים, אָמֵן נֶצַח סֶלָה וָעֶד:

תפילה מתוך ליקוטי תפילות של רבי נתן מברסלב נגד עין הרע
עצה נוספת היא לבדוק את עצמכם. איך אתם מסתכלים על אחרים? האם גם אתם מרגישים לפעמים צרות עין או קינאה על הצלחה של אחרים? אם תעשו חשבון נפש על צרות העין שלכם ותוסיפו לזה תפילה לא תינזקו מעין רעה. לעין הרע אין יכולת להזיק למי שהוא נקי מחטא ועוון. אחרי שניקתם מעצמכם את מידת הקינאה וצרות העין, תוכלו לפעול בתפילה הבאה:
ובכן יהי רצון מלפניך יהוה אלהינו ואלהי אבותינו שתראה בענינו ודחקנו ועמלינו, ותשור בענינו ותביט בעמלנו. ותציץ עלינו ברחמיך, ותשגיח עלינו בעין חמלתך. ותשמרנו ברחמיך הטובים, ותצילנו תמיד מרע עין, שלא יהיה לנו שום עין הרע על שום אדם שבעולם. רק נסתכל תמיד על כל אחד בעין טובה, ונזכה להיות מתלמידיו של אברהם אבינו עליו השלום שיש בהם שלשה מידות טובות שהם : עין טובה ונפש שפלה ורוח נמוכה. ותשמרנו ותצילנו מתלמידיו של בלעם הרשע שיש להם שלש מידות רעות שהם : עין רעה ורוח גבוהה ונפש רחבה. אבינו מלכנו, אדירנו, בוראנו, גואלנו, יוצרנו, קדושנו, קדוש יעקב. רוענו, רועה ישראל, המלך הטוב והמטיב לכל, טוב עין באמת, זכני ברחמיך הרבים שאזכה להתדבק במדותיך הטובים להיות טוב עין באמת תמיד. ותצילנו ברחמיך הרבים מעין רעה שלא ישלוט בנו (בביתנו וזרעינו ורכושינו) שום עין רעה משום אדם ומשום נברא שבעולם. ולא יהיה להרע עין שום כח ושום שליטה. ולא יוכל להזיק לנו כלל חס ושלום לא בגשמיות ולא ברוחניות
(את התפילה בנוסח השלם ניתן למצוא ב ליקוטי תפילות לרבי נתן מברסלב חלק א תפילה נד

סגולה נגד עין הרע מאת ה-מהר"ם מרימנוב
סגולה ידועה נוספת שעוזרת להתגונן מפגיעת עין הרע היא לאמר מזמור ל"א בספר התהילים "לַמְנַצֵּחַ, מִזְמוֹר לְדָוִד. בְּךָ-יְהוָה חָסִיתִי, אַל-אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם; בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי. הַטֵּה אֵלַי, אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי: הֱיֵה לִי, לְצוּר-מָעוֹז--לְבֵית מְצוּדוֹת; לְהוֹשִׁיעֵנִי. כִּי-סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה; וּלְמַעַן שִׁמְךָ, תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי. תּוֹצִיאֵנִי--מֵרֶשֶׁת זוּ, טָמְנוּ לִי: כִּי-אַתָּה, מָעוּזִּי. בְּיָדְךָ, אַפְקִיד רוּחִי: פָּדִיתָ אוֹתִי יְהוָה--אֵל אֱמֶת. שָׂנֵאתִי, הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי-שָׁוְא; וַאֲנִי, אֶל-יְהוָה בָּטָחְתִּי. אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה, בְּחַסְדֶּךָ: אֲשֶׁר רָאִיתָ, אֶת-עָנְיִי; יָדַעְתָּ, בְּצָרוֹת נַפְשִׁי. וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי, בְּיַד-אוֹיֵב; הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי. חָנֵּנִי יְהוָה, כִּי צַר-לִי: עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי; נַפְשִׁי וּבִטְנִי. כִּי כָלוּ בְיָגוֹן, חַיַּי-- וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה: כָּשַׁל בַּעֲו‍ֹנִי כֹחִי; וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ. מִכָּל-צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה, וְלִשְׁכֵנַי מְאֹד-- וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי: רֹאַי בַּחוּץ-- נָדְדוּ מִמֶּנִּי. נִשְׁכַּחְתִּי, כְּמֵת מִלֵּב; הָיִיתִי, כִּכְלִי אֹבֵד. כִּי שָׁמַעְתִּי, דִּבַּת רַבִּים-- מָגוֹר מִסָּבִיב: בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי; לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ. וַאֲנִי, עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה; אָמַרְתִּי, אֱלֹהַי אָתָּה. בְּיָדְךָ עִתֹּתָי; הַצִּילֵנִי מִיַּד-אוֹיְבַי, וּמֵרֹדְפָי. הָאִירָה פָנֶיךָ, עַל-עַבְדֶּךָ; הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ. יְהוָה--אַל-אֵבוֹשָׁה, כִּי קְרָאתִיךָ; יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים, יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל. תֵּאָלַמְנָה, שִׂפְתֵי-שָׁקֶר: הַדֹּבְרוֹת עַל-צַדִּיק עָתָק--בְּגַאֲוָה וָבוּז. מָה רַב-טוּבְךָ, אֲשֶׁר-צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ: פָּעַלְתָּ, לַחֹסִים בָּךְ; נֶגֶד, בְּנֵי אָדָם. תַּסְתִּירֵם, בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ-- מֵרֻכְסֵי-אִישׁ: תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה; מֵרִיב לְשֹׁנוֹת. בָּרוּךְ יְהוָה: כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי, בְּעִיר מָצוֹר. וַאֲנִי, אָמַרְתִּי בְחָפְזִי-- נִגְרַזְתִּי, מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ: אָכֵן--שָׁמַעְתָּ, קוֹל תַּחֲנוּנַי; בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ. אֶהֱבוּ אֶת-יְהוָה, כָּל-חֲסִידָיו: אֱמוּנִים, נֹצֵר יְהוָה; וּמְשַׁלֵּם עַל-יֶתֶר, עֹשֵׂה גַאֲוָה. חִזְקוּ, וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם-- כָּל-הַמְיַחֲלִים, לַיהוָה."
ולאחר מכן יאמר ג"פ: וַאֲנִי תְפִלָּתִי-לְךָ יְהוָה, עֵת רָצוֹן-- אֱלֹהִים בְּרָב-חַסְדֶּךָ; עֲנֵנִי, בֶּאֱמֶת יִשְׁעֶךָ.(תהילים, ס"ט)
ולאחר מכן יאמר: רבונו של עולם, בזכות כל השמות היוצאים מפסוק זה תסיר העינא בישא מפלוני בן פלוני ויהי רצון כאילו כוונתי בכל הכוונות שכיוון בהם רב הונה ע"ה. אמן.
גם פרק צ"א בתהילים מסוגל להתגונן מפני עין הרע וכדאי שהוא יהיה שגור תמיד על שפתותיכם
הפלא יועץ מברך "זכות רבי מאיר בעל הנס יגן בעדנו שנעבד את בוראינו עבודה שלמה, עבודה תמה, לארך ימים ושנות חיים, ולא תאנה אלינו רעה ונגע לא יקרב באהלינו, ובזכות רבי מאיר יהיה כל זרעי זרע קדש, זרע אנשים שלמים במידות ובדעות. אלאה דמאיר ענני". אני מצטרף לברכה זו
לפעמים הפגיעה מעין הרע כבר קיימת ופועלת נזק בחייו של האדם, והסגולות מטרתן להישמר מפני הפגיעה, וקשה לשחרר את האדם מן הנזק שכבר נוצר. אם אתם חשים חסומים, תקועים, סובלים מבעיות שונות, ייתכן שנפגעתם מעין הרע או כישוף. במקרה כזה מומלץ להיעזר במומחה שיכול לזהות את מקור העין הרע וגם יכול להסירה בקלות. בזכות ה' יתברך ובזכות רבי מאיר בעל הנס זי"ע, זכיתי לפעות ישועות בעניין זה ובעניינים נוספים. אוכל לזהות במדויק את הסיבה לחסימה, ופועל במהירות לשחרורה.

Please publish modules in offcanvas position.

צור קשר
טלפון 053-4965499